יום שני, 24 בנובמבר 2014

עוד חצי שעה של נסיעה ותגיעו שיכורים לצימרים באמירים...

הייתי שוב בשמורת החולה .באיזור שטחי ההצפה.
השמש כבר התחבאה מאחורי רכס נפתלי ,ונהיה קריר .הנוטריות החליקו אל המים בשולי התעלות ואנשים בכל מיני כלי תחבורה נצפו נוסעים סביב האגם.



פגשנו את ניר שעובד שם כבר הרבה שנים. שוב הזמין אותנו לספור עגורים לפנות בוקר ואני נזכרתי בקור המקפיא ששורר שם באופן מפתיע בשעות הבוקר המוקדמות כשסופרים את העגורים מתרוממים משנת הלילה.המוח שלי לא מסוגל לספור יותר מ20 עגורים בקור כזה ואחר כך עוד יכניסו את התוצאות שלי לנתוני אמת?
התביישתי להראות מפונקת והבטחתי לעצמי שבקרוב אבוא לספור .עם חרמונית.
אבל כל זה באמת לא כל כך חשוב .
ניסיתי להתרכז גם במשימה של למצא מקומות לבקר בדרך לצימרים באמירים.היה כל כך כיף ,



מה שקורה שם בדיוק בשלב הזה שנהיה ערב אבל עוד אור ,זה חגיגה מקפיצת חושים של הטבע  .עשרות ומאות ואלפים של עגורים מתרוממים מהשטחים הרחוקים יותר ומתכנסים ללינת לילה בשמורה. מתחיל ריקוד נהירה במבנה מסודר לכיווננו והשמיים מתכסים בלהקות ציפורים שהמטרה ברורה להן.
משום מה הן לא מפסיקות להשמיע קול וביחד יוצרות קונצרט שלא יאמן של צלילי עגור.
הצלילים שלהם מלווים אותי אחר כך עוד ימים ארוכים.
מאמירים אגב שומעים אותם כשהם מדרימים מכיוון מזרח.
זה באמת אחד הדברים המרגשים ביותר שאני לפחות חווה כאן בארץ הזו מבחינת הטבע
ולא רק מרגשים זה גם מוסיף בריאות ושמחה להתערבב בין עגורים.

בפעם הבאה אני מתכננת לנסוע בעגלת מסתור.עוד וראציה של פלא הציפורים באגמון החולה.


הדס חברתי בת אמירים שבזכותה גם אני כאן באמירים לקחה את כל שבט כהן לטיול באגמון בשבת האחרונה . הם חזרו שיכורים.הקסם פועל על כל גיל צבע ומין.
זו הסיבה העיקרית שאני ממליצה לכל מי שבא עכשיו לצימרים באמירים ,לנסוע בדרך לאגמון החולה.הדרך יפה .אז עוד חצי שעה  של נסיעה...ותגיעו גם אתם שיכורים לצימרים באמירים.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה